Garantievoorwaarden

 

Op alle producten ( uitgezonderd matrassen ) heeft u twee jaar garantie vanaf de datum waarop het product bij u geleverd is. De garantie is van toepassing op alle constructie – fabricagefouten.

 Showroommodellen zijn uitgesloten van de garantie, daar zij door ingebruikname en de gebruiksgevolgen niet meer aan de nieuwstand kunnen voldoen.

 

Van toepassing is de standaard wettelijke waarborg, waarbij wordt aanbevolen om eventuele gebruikssporen bij aankoop vast te leggen.

 Bewaar uw factuur goed, dit is namelijk tevens uw garantiebewijs.

 

Wilt u aanspraak maken op uw garantie, neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op.

In sommige gevallen zullen wij u vragen om foto’s te mailen van het onderdeel.

Het kan ook voorkomen dat we bij u langskomen om het product te inspecteren en indien mogelijk ter plaatse te repareren.

 

Meubelnova garandeert dat een artikel bij normaal huishoudelijk gebruik en juiste montage niet meer dan normale slijtage vertoont.

De garantie is geldig vanaf de leverdatum van de eerste aankoop. Op de garantie kan alleen aanspraak worden gemaakt op vertoon van de factuur.

 

Meubelnova behoudt zich het recht voor artikelen die in haar assortiment zijn opgenomen, of onderdelen daarvan, te wijzigen of uit het assortiment te nemen.

De klant kan in het voorkomende geval geen aanspraak maken op vervanging van een artikel, c.q. een onderdeel. In een dergelijk geval zal Meubelnova de garantie verrekenen in de vorm van een tegoedbon.

 

 

Wat valt niet onder de garantie?

 

1. Buiten de garantie vallen gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage, of door enige van buitenaf komende oorzaak.

    Bij gebruik dat in redelijkheid niet als "normaal huishoudelijk gebruik" kan gelden, kan ook geen beroep op de garantie worden gedaan.

2. De garantie is niet van toepassing wanneer een artikel zelf is geverfd of verzaagd, schade door stoten, krassen, inwerking van vocht, onjuist gebruik, verkeerde reinigingsmethodes of nalatig onderhoud.

3. Buiten de garantie vallen producteigenschappen van artikelen zoals verkleuring van stof, leer of hout en plooivorming in stof of leder.

4. Indien het artikel verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt of gemonteerd,

    of indien zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Meubelnova enige (herstel) werkzaamheden of wijzigingen aan het artikel zijn verricht c.q. aangebracht heeft u geen recht op garantie.

5. Schade die is ontstaan door transport of het onzorgvuldig openen van de verpakking

6. Uitzonderlijk gebruik buien de woning, als het product bijvoorbeeld voor commerciële doeleinden gebruikt wordt.

7. Moedwillige vernieling, aanwending voor andere doeleinden, overbelasting of schade door ongevallenschade en vervuiling door huisdieren, warmtebronnen, weersgesteldheid, vocht

8. vervuiling door bijv. lichaamszweet, lichaams-of haarverzorgingsmiddelen, jeans of scherpe voorwerpen aan bijvoorbeeld kleding zoals een gesp, knopen of een rits.

9. Als het materiaal is gaan opzwellen door het langdurig blootstellen aan vocht of condens kunt u geen aanspraak maken op eventuele garantie

10. verkleuring door inhoudsstoffen van geneesmiddelen (toxische reactie) en alle wijzigingen door zuur-, oplosmiddel-of alcohol bevattende middelen

11. Als het product onjuist wordt schoongemaakt, bijgewerkt of gerepareerd wordt.

 

 

 Inspectie en reclamaties


Heeft u een product besteld, dan heeft u 3 dagen de tijd om uw nieuwe aankopen nauwkeurig te inspecteren op eventuele schade.

U dient eventuele schade aan ons te melden voordat u de meubels gaat monteren, nadat de meubels gemonteerd zijn kan er namelijk geen aanspraak meer gemaakt worden op eventuele schade.

 

 

Is uw product beschadigd?


Heeft u een beschadigd product ontvangen? Dan vinden wij dit zeer spijtig en zullen wij onze uiterste best doen om u zo spoedig mogelijk een passende oplossing te bieden.

Meer informatie hierover kunt u eventueel terugvinden onder onze retourvoorwaarden